Опис досвіду


    Я, Лісовець Марія Михайлівна, працюю в даній школі з 2003року, на даний час англійську мову викладаю в початкових  класах. Можливо саме тому, проблема над якою я працюю «Використання ігор на уроках англійської мови в початковій школі» більше пов’язана з учнями , які лише починають вивчати англійську мову.
     У наш час все більше і більше охочих знати англійську мову. Вони розуміють всю важливість її вивчення. Вже не вважається таке прагнення лише даниною моді, а кожен замислюється про ті переваги, які дає знання англійської мови будь-якій культурній людині. Вивчення будь-якої іноземної мови розкриває перед нами нові можливості, робить багатшим наш духовний світ.
        Не дивно, що уроки англійської мови в школі є одними з найважливіших та найважчих для опанування. А допомагають нам поринути в світ іноземної мови наші вчителі.
      Тож якими повинні бути вчителі англійської мови? Чому вони повинні навчати своїх учнів?
      Вчителі англійської мови повинні бути не просто вчителями, а вчителями-дослідниками, які працюють для пізнання, бо саме пізнання є мотиваційною основою будь-якої діяльності.
     Майстерність вчителя-це досягнення його чи його учнів;їх моральний,соціальний,культурний розвиток,це відповідність якості їх знань вимогам навчальних програм, держстандартам, це якість їх підготовки до продовження навчання або подальшої трудової діяльності.
     Важливим фактором сьогодні є власне бажання вчителя досконало оволодіти своєю професією, мати адекватну самооцінку, займатися саморозвитком.
     Проте, згідно Мішеля де Монтена, французького письменника та громадського діяча, щоб навчити іншого, потрібно мати більше розуму, ніж для того, аби навчитися самому.
     Тож, вважаю, що бути вчителем у сучасній школі-це справжнє випробування, справжнє мистецтво…
     Я, як молодий учитель, постійно навчаюся та здобуваю нові знання, намагаючись реалізувати абсолютно всі ідеї під час проведення своїх уроків. Постійно перебуваю у творчому пошуку, а тому мої пріоритети у викладанні час від часу змінюються. Тому я ніколи не відступлюся від свого педагогічного кредо «Щоб вести дітей за собою, необхідно самому рухатися, не зупиняючись». Тож згідно цього правила я і відкриваю секрети англійської мови своїм учням. Адже, сьогодні англійська мова найпоширеніша мова у світі.      
     Англійська мова-це мова телебачення, комп’ютерів, інтернету, наукових новинок, це можливість розширення свого кругозору. Англійська мова-це ключ до успішного майбутнього.
      В умовах сучасної школи вивчення англійської мови не повинно бути звичайним та буденним. Головне-викликати у дітей зацікавленість з першого уроку і намагатися підтримувати її протягом усього курсу навчання, перетворюючи звичайні уроки в рольові ігри, подорожі, маленькі шоу чи бесіди за круглим столом, контрольні роботи-у конкурси та змагання з духом здорової конкуренції.
        Як відомо, діти починають вивчати іноземну мову з першого класу і продовжують поглиблювати свої знання аж до закінчення школи. Тому нам, вчителям англійської мови, доводиться варіювати свої методи роботи, змінювати свій стиль відповідно до кожної вікової категорії. Я впроваджую різні технології навчання. Учні вживають мову у таких видах діяльності:ігри, рольові ігри і т.д.
     На мою думку, вивчення іноземної мови потребує значних зусиль з боку учнів, формує такі якості як працьовитість, наполегливість, увагу, самостійність, допитливість.
   Завдання як вчителя англійської мови бачу в тому, щоб навчити учнів володіти іноземною мовою як засобом спілкування, уміти користуватися нею в усній та письмовій формах, підтримувати розмову, мати бажання ділитися навичками, обмінюватися поглядами, висловлювати свою думку.
     У своїй діяльності постійно шукаю резерви  підвищення якості та ефективності навчання мови. Вважаю, що  одним з найбільш ефективних прийомів реалізації комунікативного принципу в навчанні англійської мови є гра. Вибір теми мого досвіду зумовлено тим фактом, що всі  можливості гри ще не вивчені. Тому тут широке поле для творчості, а отже, для новизни. Гра, як відомо , підвищує якість навчання. Учні невимушено використовують свій запас знань, умінь і навичок. Часто гра несе в  собі елемент раптовості, з  яким   інколи учні стикаються в процесі реального спілкування.
     На мою  думку,  гра на уроці іноземної мови допомагає  спілкуванню, сприяє передачі й накопиченню досвіду, одержанню нових знань, правильній оцінці вчинків, розвитку комунікативних навичок учня, пам'яті, мислення, уяви, емоцій,  а також формуванню таких рис, як колективізм, активність, дисциплінованість, спостережливість, уважність.
    Гра допоможе зробити одноманітну роботу цікавою. Її доцільно використовувати на будь – якому етапі уроку : під час подання нового матеріалу, його закріплення, під час активного відпочинку як зміни форми діяльності, і навіть у період релаксації перед перевіркою засвоєння матеріалу.
  Працюючи  над  проблемою, спираючись  на  досвід  учених, розробила  систему  ігрової   діяльності  на  уроках  англійської  мови. Я  переконана,  що  на  початковому  етапі  дуже  важливо  закласти  основу  для подальшого  розвитку  навичок  говоріння,  читання,  аудіювання  та  письма. Для  створення  на  уроці  сприятливого  психологічного  клімату  й  активності 
дітей  я  використовую  різноманітні  ігри  з  матеріалами   та  звуками, фонетичними, орфографічними,  лексичними,  граматичними .
  Наприклад,  у  4класі  ми  займаємося  пошуком  загублених  літер  алфавіту,    проводимо  конкурс на  кращого  знавця  літер,  граємо гру
«Професор  АВС», команди  змагаються  на  вміння  писати  літери.
Для  засвоєння  фонетики та вдосконалення  фонетичних  навичок використо-вую  фонетичну  гру  «Хто правильно прочитає?».
Метою  цієї   гри  є  формування навичок вимови зв'язного висловлювання або тексту.На дошці записую   невеликий вірш або уривки з нього (лічилки: скоромовки).
                  Parrot  Peter  picked  a  peck  of  pickled  peppers.
    Під  час  гри  читаю  і пояснюю  значення слів, звертаю  увагу на труднощі вимови окремих звуків. Учні кілька разів перечитують скоромовку. Після цього дається 2—3 хв. для вивчення напам'ять. Текст на дошці закриваєть­ся, і учні повинні прочитати його напам'ять.
    Від кожної команди виходять по двоє-троє читачів. За безпомилкове  читання нараховують бали; за кожну помилку знімають 1 бал. Перемагає  команда, яка набирає більше балів.
      Для  засвоєння   орфографії  слів, розвитку  та  вдосконалення орфографічних  навичок  використовую гру «Постав букву».
     Метою  цієї  гри  є  перевірка засвоєння орфографії при вивченні лексичного  матеріалу. Створюю  дві команди. Дошка поділена на дві частини. Для  команд записано слова, в кожному з яких пропущена буква. Представники  команд по черзі виходять до дошки, вставляють пропущену букву  і читають слово.
     Великий  інтерес  в  учнів  викликають  кросворди  та  різноманітна ігрова  діяльність, пов’язана  з  лексикою. Улюбленою  грою лексичного  характеру  в  моїх  учнів є гра «Числівник».
    Метою  цієї  гри  є закріплення кількісних і порядкових числівників.
У  грі участь  беруть  дві команди. Я  називаю  кількісні або порядкові числівники. Перша команда повинна назвати попереднє число , друга — наступне (відповідно кількісний або порядковий числівник). За  кожну помилку — штрафний бал. Виграє команда, яка одержить меншу  кількість штрафних балів. Досвід  показує, що  не  можливо  засвоїти  мовний  матеріал,  не вивчаючи  граматичний матеріал.Тому  засвоєння  граматичного  матеріалу        практикую з учнями 4-х  класів. Для  засвоєння  граматичного  матеріалу  учні  полюбляють  гру     
« Лови  помилку».  На дошці  на­вмисне роблю  помилки. Звичайно, спочатку учнів треба попередити про це,  а після кількох уроків використання цієї гри можна робити помилки без попередження. Треба привчати дітей негайно реа­гувати на помилку. Результат буде, якщо вчи­тель робить велику перерву у використанні цієї гри,тоді діти забувають про пильність, але найуважніші  все одно вловлюють неточність.
   Простежимо  можливості  та  доцільність   використання  рольових  ігор як  елементів  комунікативного  та  особистісно-орієнтованого  підходу  на  прикладі  теми «Покупки у магазині».
   Гра  розрахована  на  два  рівні  володіння  мовленнєвими  уміннями  та           навичками  й  парну  роботу.  Учням  роздаються  картки і,  ознайомившись  із  завданням,  вони  розігрують  свої ролі.
       У  ході  спостережень за учнями 4 класу Старосільського НВК
під  час  проведення   гри було  помічено,  що учні  активно  включилися  у  спілкування та  обігрування ролей.  Ними  було  використано  максимальну  кількість мовленнєвих засобів  та  лексичних  одиниць,  засвоєних  на  попередніх  заняттях  за  темою. У  класі  є  група  учнів(5 дітей)  з  підвищеним  рівнем тривожності  особистості,  які  під  час  попередніх  занять   боялися  виходити   до  дошки  і  відповідати  на  запитання,  але  під  час  гри  вони  працювали  на  рівні  з  усіма  іншими  учнями.  У  процесі  роботи  зустрічаються  певні                проблеми  і  труднощі,  які  стараюся  по мірі  можливості  успішно  вирішувати.
 На  початковому  етапі  вивчення  іноземної  мови  деякі  учні  мають  труднощі  із  запам’ятовуванням  лексики,  граматичних  правил  тощо. Тому  саме  з  метою  активного  засвоєння  знань  я  намагаюся  перетворити     заучування  матеріалу  на  захопливу  гру.
   Важливою  складовою  своєї  роботи  вважаю  проведення  позакласних           заходів,  які  допомагають  розвиткові  творчої  особистості учня, є можливістю  проявити  свою  індивідуальність. Згідно  плану  роботи  школи проводжу  тиждень  англійської  мови.Для   його  проведення  залучаю  учнів     усіх  класів.  Для  початкових  класів -  це інсценізації  казок, відгадування  загадок, ребусів, кросвордів. Таким  чином,  працюючи  з  дітьми  різного  віку, дійшла  висновку, що  саме  гра  розвиває  здатність  школярів  вільно  володіти  мовою,  додає       навчальному  спілкуванню  комунікативної  спрямованості  та  зміцнює               мотивацію   навчання.
    Результативністю  своєї  роботи  вважаю  те,що  в  учнів  зріс  інтерес  до          вивчення  предмету,  вони  легко  спілкуються  не  тільки  на  уроках,  а  й  в          інших  життєвих  ситуаціях.  Активними є  діти  під  час  проведення  позакласних  заходів  та  конкурсів. Зокрема,  при  проведенні   Міжнародного  конкурсу «Гринвіч»  3 учнів  стали  призерами  та  переможцями.

  Я  вважаю,  що  особистий  приклад  вчителя  є  найважливішим  стимулом  до  виховання,  зацікавлення   учнів  предметом.  Тому,при  проведенні                      позакласних   заходів  виступаю  не   тільки як  організатор, а  й  як  учасник  виступів.

Немає коментарів:

Дописати коментар